Hoi Elaine, leuk dat we je mogen interviewen! Vertel! Wie ben je, waar kom je vandaan?
Ik ben Elaine, nu 33 jaar en woon in Noord Holland.
Hoelang werk je al bij SPARQ en wat heb je allemaal binnen SPARQ gedaan?
Zeven jaar geleden stuitte ik toevallig op de vacature van ambulante receptioniste/gastvrouw en ik ben nog steeds blij dat ik destijds direct een sollicitatiebrief gestuurd heb. In februari 2013 ben ik dan ook gestart als ambulante. Dit betekende dat ik geen vaste werklocatie had, maar juist daar werd ingezet waar ik op dat moment het hardste nodig was. Bij ziekmeldingen ging bij mij ’s morgens vroeg de telefoon en kreeg ik de altijd vrolijke dames van de planning aan de telefoon met het verzoek om in mijn auto te springen naar bedrijf X. Ik vond het heerlijk om elke dag (soms 2x per dag) op een andere locatie te werken, met andere collega’s, andere werkzaamheden en andere werksfeer.
Bij de ene locatie was ik gastvrouw, serveerde ik een heerlijk kopje koffie en maakte een gezellig praatje met de gasten, terwijl op andere locaties de werkzaamheden uitgebreider waren, postpakketten versturen, vergaderruimtes en catering reserveren en de facilitaire servicedesk kon ook onderdeel zijn.
Hoe heb je jezelf ontwikkeld binnen SPARQ?
SPARQ heeft altijd geïnvesteerd in mijn ontwikkeling, jaarlijks werden mij diverse trainingen aangeboden, afgestemd op mijn wensen en georganiseerd door mensen met kennis van zaken.
Waar werk je nu?
Nadat ik in 2016 parttime wilde gaan werken, zijn we gezamenlijk op zoek gegaan naar een voor mij geschikte vaste locatie. Ik werd medewerkster van de Front Office bij de PI in Zaanstad. Samen met 2 vaste collega’s namen wij alle facilitaire meldingen aan, in de breedste zin van het woord.
Eind 2018 werd mij door de klant gevraagd of ik vast bij hen in dienst wilde treden in de functie van Facilitair Coördinator. De reactie vanuit SPARQ was direct positief, zij wilden mijn persoonlijke ontwikkeling niet in de weg staan. Door mijn huidige rol als Facilitair Manager heb ik nog steeds veel met SPARQ te maken. Vanuit deze rol ben ik nu de opdrachtgever, de klant en heb veelvuldig contact met SPARQ over de invulling van de diensten en de kwaliteit van de dienstverlening en uiteraard met de medewerkers op de locatie.
Waarom heb je voor SPARQ gekozen?
Ik kan niet anders zeggen dan dat SPARQ staat voor professionaliteit, een goede dienstverlening neerzet, betrouwbaar is, prettig in de communicatie is en bestaat uit enthousiaste en betrokken werknemers, op alle niveaus. Ik ben blij dat ik 5 jaar werkzaam ben geweest voor SPARQen dat ik niet helemaal afscheid van ze heb hoeven nemen.